BOSCH markasının sorunu neydi ve nasıl çözdük?

Sorun

Yaşam için teknoloji üreten BOSCH için marka denetleme danışmanlığı (Goodaudit) projesi gerçekleştirdik. Sorun, marangozların markayı tercih etmekte tereddüt yaşamaları idi ancak bunun nedenlerini ve bu sorunun üstesinden nasıl gelineceğini bilmiyorduk. Daha önce bazı araştırmalar yapılmış ancak sorunun kaynağı tam olarak keşfedilememişti.

Çözüm

Bu çalışmamızda amaç kullanıcıların marka tercihlerini neye göre yaptıklarını, beklentilerini ve tercihlerini analiz etmek ve marka stratejisine bu çerçevede yön vermekti. Bu proje için 6 şehirde 100′ün üzerinde marangoz ve onlarca satış noktasını ziyaret ettik. Marangozlarla yaptığımız derinlemesine görüşmelerle onların korku ve beklentilerini analiz ettik. BOSCH için fark yaratacak bir strateji ürettik. Tespitlerimize göre sanıldığının aksine marangozlar Çin menşeli ürünlere yönlenmemişti. Ucuz ürün kullanımı çok düşüktü çünkü ucuz ürün, günün sonunda arıza anında iş kaybına ve daha büyük bir maliyete neden oluyordu. Marangozlar daha güvendikleri bir markayı tercih ediyordu. BOSCH’un amatör (yeşil) ve profesyonel (mavi) olmak üzere iki serisinin olması yer yer kafa karıştırıyordu. Bu tespitlerimiz sonucu stratejiyi “Dayanıklılık” üzerine inşa ettik.  Strateji uygulanmaya başlandı.

Sonuç

Proje sonunda marka, daha müşteri odaklı bir pazarlama stratejisi üretti ve marangozlara daha yakın bir iletişim yöntemi izledi. Tüm iletişim çalışmalarını “Dayanıklılık” üzerine geliştirdi ve “Mavi BOSCH” iletişimi yapmaya başladı.

BOSCHBOSCH-2