Inoksan markasının sorunu neydi ve nasıl çözdük?

Sorun

Endüstriyel Mutfak sektörünün lideri Inoksan, değişen pazar koşulları nedeniyle rekabette daha avantajlı hale gelmek için bazı şeyleri değiştirmek istedi. Markanın, sektörün lideri olmasına rağmen fiyat farkını korumak için rakiplerinden farklılaşması gerekiyordu. Pahalı bir marka olan İnoksan’ın fiyat rekabetinden korunması için tercih nedenlerine ihtiyacı vardı. Öte yandan Rusya gibi hedef pazarlara yönelik pazara giriş stratejilerinin belirlenmesi gerekiyordu.

Çözüm

Biz Inoksan için yaptığımız analizler sonucu markayı “Verimlilik” üzerine konumlandırdık ve “Kazandıran Mutfak” mottosunu önerdik. İnoksan markasının zaten sahip olduğu değerleri tek bir çatı altında topladık. Ürün geliştirme de dahil olmak üzere markanın tüm unsurları verimlilik ve tasarruf üzerine yoğunlaştı. Ayrıca, böylesi değerli bir markanın yurt dışı stratejisi için de ter döktük. Rusya pazarına giriş stratejisi yarattık. Alt marka stratejisine yön verdiğimiz marka için Inosmart isimli bir fırın markası da yarattık.

Sonuç

Inoksan, bu çalışmalar sonucunda iletişimde daha tutarlı bir marka haline geldi. Bulduğumuz “Kazandıran Mutfak” mottosu kısa sürede herkesçe benimsendi. Yaklaşık 2,5 yıl süren projede İnoksan pazarlama ekibi ile birlikte çok önemli bir gelişme kaydettik. İnosmart fırın markasının yaratılması ve ayrı bir ekip kurulması ile bir önceki yıla göre fırın satışları 2 katına çıktı.

İnoksan Kazandıran Mutfak Logoİnoksan Kazandıran Mutfak İlanı

 

A5-brosur-4İnoksan reklam 1inosmart kombi fırın