Marka İsmi Yaratma

goodname

Marka ismi yaratma süreci, isim yaratmaya çalışmakla başlamaz. Yaratılacak marka ismiyle ilgili kavramsal çalışmaların yapılmasıyla ve araştırmalarla başlar.

Doğru bir isim, bir markanın en değerli varlığıdır. Tescil edilebilir marka adı bulmanın giderek zorlaştığı günümüzde marka ismi yaratma bir uzmanlık gerektirir. Goodjob, marka stratejisi konusundaki uzmanlığı ile iyi bir marka adının nelere sahip olması gerektiğini bilir ve markanıza doğru ismi koyar.

Kimler İçin:

Yeni bir marka yaratma isteği olan ve bu nedenle bir marka ismi yaratma sürecine girenler için yapılan çalışmadır.

Hizmet Kapsamı:

  • Markanın faaliyet gösterdiği sektöre ilişkin ön araştırma yapılır
  • Marka stratejisine, rakiplerin adlarına, marka adının uygulanacağı alanlara ve müşteri grubuna göre isimlendirme stratejisinin çerçevesi çizilir
  • Marka adının anlam bilim (anlamlı mı olacak, hangi dilde anlamlı olacak, ne anlatacak) ve şekil bilim (en çok ya da en az kaç harften oluşacak, nasıl bir fonetiği olacak, küçük tipografi mi olacak yoksa büyük mü) çalışmaları yapılır
  • Markanın stratejisine uygun isimlendirme süreci ise 10 aşamalı olarak gerçekleştirilir.
    1. Brif alma: Marka ismi yaratma talebinin detaylarına ilişkin bilgiler alınır.
    2. Strateji: Marka adının dayanacağı kavramlara temel oluşturacak felsefe ve marka farkı irdelenir.
    3. Rakip Analizi: Rakip marka adları ve sektör jargonu incelenir.
    4. Semantik Çalışma: Marka adının anlamlı olup olmayacağı, hangi dilde anlamlı olacağı kararlaştırılır.
    5. Morfolojik Çalışma: Şeklen markanın sınırları çizilir. İdealde kaç harf ya da kaç hece olacağı belirlenir.
    6. Kavramsal Çalışma: Marka adının dayanacağı temel kavramlar ve yönelimler belirlenir.
    7. Marka İsmi Yaratma: Marka ismi çalışması yapılır. Her turda ortalama 20 isim sunulur ve isim onaylanana kadar marka ismi yaratma süreci devam eder.
      1. Tescil Kontrol: Tescil edileceği pazarlara yönelik kontrolleri yapılır
      2. Detaylı Kontrol: Sosyal medya hesap uygunlukları ve arama motoru araştırmaları yapılır
    8. Tescil Süreci: Patent ofisi aracılığıyla tescil baş vurusu yapılır
    9. Marka Kimlik Brifinin Verilmesi: Markanın en doğru kimliğe kavuşması için tasarımcıya brif verilir
    10. Marka Kimliği Tasarımı: Markanın logo ve kurumsal kimlik unsurları tasarlanır

Yarattığımız Bazı İsimler

Goodjob’ın marka ismi yaratma anlayışı markanın temel vaat ve değerlerini en kolay şekilde hedef kitlesine eriştirmek üzerinedir. Sunulan her ismin bir açıklaması ve bir hikayesi vardır. Neden yaratıldığı ve neden önerildiğine ilişkin bir gerekçe sunulur. Hafifliğiyle ön plana çıkan bir ayakkabı markasına UWO (Unidentified Walking Object), siber savaş aracı olarak hizmet sunacak bir markaya HARPP (İkinci P harfi hem görsel açıdan hem de ismi biricik hale getirmek için eklenmiştir) ya da bir temizlik markasına D’OFF (Dirt + Off) isminin önerilmesinin (ve kabul edilmesinin) mutlaka bir geçerli sebebi vardır.

Marka ismi yaratma sürecinde önemli bir diğer konu da sunulan isimlerin farklı alanlarda teknik açıdan müsaitliğidir. Sunulan tüm isimlerin tescil, domain ve sosyal medya hesap kontrolleri yapılır. Ayrıca arama motorlarında avantajlı durumda başlaması ve olumsuz bir içerikle benzer olmamasına dikkat edilir.