Mondial markası için yapılan çalışma yaklaşık 6 ay sürdü ve Mondial markası ile birlikte grup bünyesinde yer alan Kymco, Motovento ve CFMOTO markaları için marka stratejisi çalışmaları tamamlandı.

Sorun

Mondial markası 10 yıldır pazar lideri konumundaydı. Ancak marka kanal gücüyle ve kurumsal güçle bu noktalara erişmişti. Tüketicide markaya ilişkin net bir algı bulunmuyordu ve bu, markayı zamanla fiyat rekabetinde zorluyordu. Öte yandan genişlenen alanlarda nasıl bir alt marka ve model stratejisi izleneceği belirsizdi.

Çözüm

Marka için kapsamlı bir saha çalışması yürütüldü. Belirli bölgelerde etnografik araştırmalar yapıldı ve markanın zayıf yönleri tespit edildi. Ürün grupları ve satış rakamları incelendi. Markanın güçlü yönleri ve ayrıştırıcı unsurları ele alındı.

Marka için yeni bir hayat amacı belirlendi ve bir anayasa (Brand Code) oluşturuldu. Model isimlerinin hangi kategoride nasıl hayat bulacağının kuralları konuldu. Kanal stratejisinde ise markanın satış noktalarında nasıl hayat bulacağı belirlendi.

Sonuç

Sonuçta marka için yepyeni bir motto ortaya çıktı. Mondial “Bırak hayat aksın” demeye başladı. Kırda, kentte, dağda, bayırda… Hobi amaçlı ya da iş amaçlı… Mondial artık insanlara hayatın önündeki engelleri aşmaları için destek olan bir marka. Öte yandan Kymco, Motovento ve CFMOTO markalarının her biri için ayrıştırıcı marka stratejileri belirlendi.

Markaya yeni bir hayat ve felsefe kazandırmış olduk.

Let the life flow!