NGK markasının sorunu neydi ve nasıl çözdük?

Sorun

Dünya’nın en çok satan buji markası NGK’nın Türkiye pazarına yönelik yerel pazarlama stratejisi belirlemesi gerekiyordu. Marka Türkiye’de 2. sırada yer alıyordu ve sadece uzak doğu menşeli araçlar için uygun olduğuna dair yanlış bir kanı vardı.

Çözüm

Marka için çok geniş kapsamlı bir saha çalışması yürüttük. Markanın Türkiye pazarında istenilen oranlarda büyüyememesinin nedenlerini belirledik. Markanın portföy stratejisini gözden geçirdik. Dünyadaki pazar liderliğinden beslenen bir konumlandırma fikri geliştirdik ve uygulama sürecini yönettik. Markanın 3 yıldır yönetimini yapıyoruz (2014). Yeni konumlandırma fikrini B2B’de faaliyet gösteren markanın müşterilerine aktarabilme yöntemlerini keşfettik. Planladık ve uygulama sürecine dahil olduk.

Sonuç

Strateji kısa sürede sonuç verdi ve NGK’nın katma değerini koruyarak pazarda büyümesinin önünü açtı. Marka pazarda lider konuma ulaştı.

NGK_Afis_1 NGK_Afis_3 NGK_Afis_6 LaserLine ilanngk-poster