İşin Tanımı
Yabancı bir giyim markasının mağazasını işleten bir işletmeci, çocuk kıyafetleri markası yaratmak istedi. Marka rahatlığıyla ön plana çıkan ürünleri çocuklar için sunuyor olacaktı. İş, bir mağaza marka ismi yaratma işi olarak karşımıza geldi.

Yaratılan Marka

PicoVel_Sunum_V3

İsmin Hikayesi 
Marka adı yaratılırken rahatlığın sembolü olan Akdeniz ve güney Avrupa dillerinden (İspanyolca, İtalyanca, Portekizce) beslenildi. Bu dillerdeki küçüklükle ve rahatlamayla ilgili kavramlar çerçevesinde çalışıldı.

Sonuçta İtalyanca’da küçük anlamına gelen “piccolo” kelimesinden “pico” kısmı kesilip alındı. İspanyolca “yelkenli” anlamına gelen “velero” ise kısaltılıp “vel” yapıldı ve bu iki kelime birleştirilerek “küçük bir yelkenli” ortaya çıkarıldı.

Anlamsal Avantaj 
İsim, dilimizde direkt bir anlam içermez. Bu nedenle iç pazarda ayrışması çok kolay bir kelimedir.

Şekilsel Avantaj 
Marka ismi iki kelime olarak tasarlanmıştır. 7 harf olmasına rağmen kısa alanda etkili bir isimdir.

Fonetik Avantaj 
İsim çocuklar da kolay okuyabilsin diye yazıldığı gibi okunacak şekilde tercih edilmiştir. Çocuklar “P, J gibi” harfleri çok sever. “Pepee” ve “Mamajoo” gibi bunu iyi analiz eden markalar vardır. Çocuklar için sorun olabilecek “R”, “T” ve “S” harflerinden uzak durulmuştur.

picovel