Sorun

Belirlenen segmentlerde bebek bezi tercihini etkileyen parametreler analiz edilmek isteniyordu. Segment bazlı ayrımlar hem ürün hem de iletişim stratejisini etkileyecekti. Pazara yeni giren rakipler hızlı bir şekilde pazar elde etmişti ve PL her geçen gün gücünü artırıyordu.

Çözüm

Hem Soulmate hem de Mirror araştırma modellerini kullandık. Soulmate ile annelik deneyimlerini ve birey özelinde bunun kişilerde yaşattığı duygu dünyasını analiz ettik. İç çatışmaları ortaya çıkardık. Mirror ile ise anneliğin toplumsal bir rol olarak analizini gerçekleştirdik.

Sonuç

Yaptığımız çalışmalar sonunda yeni bir iletişim stratejisi ortaya koyduk. Ajansa bu çerçevede brifler verdik ve sonuçta markayı önemli bir noktaya getiren “Yok gibi gibi” iletişim kampanyası ortaya çıkmış oldu.

Biz yıllardır araştırma yaptırıyoruz ancak en büyük rakibimize dair bu zamana kadar hiç böyle bulgular ve tespitler duymamıştık.

Aysel Aydın, Hayat Kimya

İlgili Vakalar