Preo Teknosa markasının isim hikayesini bizden dinleyin:

İhtiyaç

Müşterimiz Teknosa, dünyadaki trendlere uygun olarak, teknoloji alanında kendi mağaza markasını yaratmak istediğini söyledi. Bu noktada güçlü bir isme ve marka kimliğine ihtiyaç vardı.

Çözüm

Öncelikle markanın konsepti çalışıldı. İsmin hangi temel kavramlar çerçevesinde oluşturulması gerektiği, dili, yapısı ve uzunluğu gibi teknik boyutları belirlendi. Çalışılan onlarca ismin arasından PREO, bazı yönleriyle ön plana çıktı. Sonrasında ise bu ismin alt marka modellemesinin nasıl olması gerektiği çalışıldı. Yani PREO P1 ve Pwatch ile başlayan serinin nasıl devam edeceği belirlendi. Şimdilik sadece telefon ve saat ile piyasaya çıkan markanın hangi ürün alanında hangi alt marka modeliyle ilerleyeceği belirlendi.

İsmin Hikayesi

Marka ismi yaratılırken İngilizce’de çokça kullanılan bir ön ek olan “Pre” ifadesinden yola çıkıldı. Yarının teknolojisine bugünden sahip olma fikriyle geliştirildi. Bu kelimenin sonuna ise hem ismi yumuşatmak hem de özgünleştirmek amacıyla “O” harfi eklendi.

Anlamsal Avantaj

Direkt bir anlam içermemesi anlam karmaşasını önler. İnsanların etrafında PREO diye başka hiç bir şey yok. Öte yandan PRE kelimesi çok aşina olunan bir ön ektir.

Şekilsel Avantaj

4 harf olması nedeniyle küçük ürünlerin üzerine dahi kolayca uygulanabilir. Küçük harfler yuvarlak bir uyum içindedir.

Fonetik avantaj

İsim sert bir dudak ünsüzüyle başlar ve bu baskın, yüksek bir seslendirme sağlar. İsim biterken ise yuvarlak, kalın ve geniş bir ünlü ile biter. Bu sayede ağızda yine belirgin ve özgün bir ifade görürüz.

“Teknosa Preo P1
İleri seviye akıllı telefonlar ligine Teknosa Preo P1 ile giriş yapıyor ve kullanıcıların tüm ihtiyaçlarını karşılayacak, performansıyla fark yaratacak alternatif bir akıllı telefon ile kendini gösteriyor. Teknosa’nın ilk telefonu olan Preo P1’i elinize aldığınız an kaliteli kasa yapısı sizi etkilemeyi başarıyor. Özel bir dokuya sahip olan kasası sayesinde elinizden kaymıyor ve her koşulda pratik bir kullanım sunuyor.”