Sunar markasının sorunu neydi ve nasıl çözdük?

Sorun

Sunar Grup’un yem markası olan Sunar Yem, Çukurova bölgesinin önemli yem üreticilerinden bir tanesiydi. Markanın pazardaki konumu net değildi ve bölgesel farklılıklar gösteriyordu. Diğer yandan markanın pek çok alt markası vardı ve bunları yönetmek çok zordu. Alt markalar oluşturulurken bir strateji güdülmemişti.

Sunar Yem sunar sunar 3 sunar 4

Çözüm

Marka için farklı segmentlerdeki hayvan yetiştiricileri ile görüşmeler yaptık ve pazarı segmente ettik. Segment bazlı müşteri satın alma motivasyonlarını belirledik. Rakiplere karşı markanın güçlü yanlarından beslenen bir konumlandırma fikri geliştirdik. Sektördeki tüm rakipler verimlilik vaat ediyorlardı ancak verimlilik adına yapılanlar çoğunlukla hayvanı sağlığından ediyor ve asıl önemli olan doğurganlığına ve yaşam süresine negatif etki ediyordu. Bu noktadan hareketle markaya hayvan sağlığı kavramını sahiplenmeyi önerdik. Ürün içerikleri marka vaadini destekleyecek şekilde değiştirildi. Markanın görsel kimliği marka vaadini destekleyecek şekilde baştan yaratıldı. Markanın alt markaları tamamen ortadan kaldırıldı ve ürün isimleri basite indirgendi.

Sonuç

Marka rakiplerinden ayrışan bir konumlandırma fikrine sahip oldu. Görsel kimliği yenilendi. Alt marka sorunu ortadan kaldırıldı. Yıllık pazarlama planı ve bütçesi hazırlandı ve tüm ekibe yeni marka fikri aktarıldı. Sonuç olarak marka, hayvan yemi sektöründe sağlığı sahiplenerek önemli bir misyon edinmiş oldu ve katma değer yarattı.

Sunar yem logoSunar yem kartvizit Sunar_Çuval_Ambalaj_3 Sunar_Yem_katalog_1 Sunar-Yem_-Web Sunar-Yem-Afis_2