Uğur Soğutma markası için yapılan çalışma yaklaşık 5 ay sürdü ve marka stratejisi, kanal stratejisi ve portfolyo stratejisi konularını kapsadı.

Sorun

Uğur Soğutma markası “Uğur Derin Dondurucu” olarak dillere ve akıllara kazınmış bir marka. Marka yöneticileri markanın yenilenmeye ihtiyaç duyduğu konusunda mutabık kalmışlar. İletişim stratejisinin ve ürün genişleme stratejisinin gözden geçirilerek yeni bir yol haritasının çizilmesine ihtiyaç vardı. Beyaz eşya kategorisindeki diğer markalar, soğutucu alanında da agresif roller üstlenerek işi kızıştırmaya başlamıştı.

Çözüm

Marka için kapsamlı bir denetim süreci gerçekleştirildi. Pazar, rakipler, müşteriler ve Uğur markasının kendisi detaylı bir şekilde analiz edilerek aksayan yönler tespit edildi. Markanın yeni girmesi planlanan buzdolabı kategorisine ilişkin bir tüketici araştırması yapıldı. Online içgörü analizleri yapıldı ve derin dondurucu satın alma kararının temelinde yatan şey bulundu.

Marka için yeni bir Marka Anayasası hazırlandı. Bu anayasa markanın kuruluş hikayesinden markanın değerlerine, sosyal sorumluluk alanlarından kişilik unsurlarına kadar pek çok şeyi içeriyor.

Sonuç

Sonuç olarak soğutma sektörünün en köklü ve Avrupa’da sayılı üreticiler arasında yer alan markası için yaratılan yeni marka stratejisi kabul edildi. Çalışmalar 2016 pazarlama stratejisinde kullanılacak. Yeni bir reklam kampanyası hazırlandı ve öncelikle dijital ortamda yayına girdi. Marka genişlemesi ve kanal stratejisi için önerilenler çerçevesinde planlanan yeniliklerse şimdilik gizliliğini korumak zorunda.

Uğur Soğutma Marka Konsepti

İnsan sevdiği şeylere her zaman ve hep sevdiği şekliyle ulaşmak istiyor. Ancak bu her zaman mümkün değil. Doğa sürekli olarak çalışmaya devam ediyor. Sevdiğimiz şeylerin ya kendilerini ya da tadını bozuyor.

Neyse ki yıllardır Uğur var! Uğur, hayatın tatlarını, onlara her zaman aynı güzellikte erişebilesiniz diye koruyup saklıyor.

Yaşamın tadı, Uğur’da saklı.